JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

4k uhd-, bluray- ja dvd-poiminnat

Kontrastit kiehtovat

Ääripäät kohtaavat monenlaisissa teoksissa. Oli kyseessä sitten elokuva tai sarja, vastakohtaiset elementit täydentävät toisiaan niin sisällöllisesti kuin audio­vi­su­aa­li­sesti.
Hifi.Levyt

Lars Danielsson – Paolo Fresu

Summerwind

(ACT)

Ruot­sa­lais­ba­sis­ti Lars Da­niels­son ja sar­di­ni­a­lais­syn­tyi­nen trum­pe­tis­ti Pa­o­lo Fresu ovat ta­hoil­laan jul­kais­seet es­te­tii­kal­taan sa­man­hen­ki­siä ää­nit­tei­tä jo vuo­si­kau­sia, mut­ta niin sie­lun­vel­jiä jaz­zin lyy­ri­sel­lä lai­dal­la kun ovat­kin, Sum­mer­wind on hei­dän en­si­koh­taa­mi­sen­sa me­lo­di­sen jaz­zin ää­rel­lä. Ei­kä sii­nä sit­ten mui­ta muu­si­koi­ta tar­vit­tu­kaan, kun duo – hal­li­tuin pääl­lek­käi­sää­ni­tyk­sin ja efek­tein avi­tet­tu­na – työs­ti yh­den al­ku­vuo­den hie­no­vi­rei­sim­mis­tä le­vyis­tä.

Lars Danielsson – Paolo Fresu

Summerwind

(ACT)

Ruot­sa­lais­ba­sis­ti Lars Da­niels­son ja sar­di­ni­a­lais­syn­tyi­nen trum­pe­tis­ti Pa­o­lo Fresu ovat ta­hoil­laan jul­kais­seet es­te­tii­kal­taan sa­man­hen­ki­siä ää­nit­tei­tä jo vuo­si­kau­sia, mut­ta niin sie­lun­vel­jiä jaz­zin lyy­ri­sel­lä lai­dal­la kun ovat­kin, Sum­mer­wind on hei­dän en­si­koh­taa­mi­sen­sa me­lo­di­sen jaz­zin ää­rel­lä. Ei­kä sii­nä sit­ten mui­ta muu­si­koi­ta tar­vit­tu­kaan, kun duo – hal­li­tuin pääl­lek­käi­sää­ni­tyk­sin ja efek­tein avi­tet­tu­na – työs­ti yh­den al­ku­vuo­den hie­no­vi­rei­sim­mis­tä le­vyis­tä.

Äänile­vy­poi­minnat: Varjosta valokeilaan

Levyjulkaisuista etsii aina omia suosikkeja, mutta kuulokentän katveesta osuu uteliaan kokeilijan ämyreihin usein iloisia yllätyksiä.

Äänile­vy­poi­minnat: Varjosta valokeilaan

Levyjulkaisuista etsii aina omia suosikkeja, mutta kuulokentän katveesta osuu uteliaan kokeilijan ämyreihin usein iloisia yllätyksiä.

Berghäll/Kalima/Ikonen

The Arctic

(Boulder Music)

Jazz- ja maa­il­man­mu­siik­kia vuo­sia työs­tä­nyt Jo­a­kim Berg­häll nou­see The Arc­tic -al­bu­min myö­tä vuo­den 2018 kiin­nos­ta­vim­pien ta­paus­ten sar­jaan. Hän on ni­mit­täin sä­vel­tä­nyt kun­ni­an­hi­moi­sen ne­li­o­sai­sen sar­jan poh­joi­sia kuu­lo­ku­via ja toi­mii nii­tä tuot­ta­van trion pu­hal­lin­soit­ta­ja­na. Sitä pait­si hä­nel­lä on ol­lut kor­vaa kiin­nit­tää kans­sa­muu­si­koik­seen kos­ke­tin­soit­ta­ja Kari Iko­sen ja ki­ta­ris­ti Kal­le Ka­li­man kal­tai­sia, nä­ke­myk­sek­käi­tä mie­hiä vi­si­oi­taan ja­ka­maan.

Berghäll/Kalima/Ikonen

The Arctic

(Boulder Music)

Jazz- ja maa­il­man­mu­siik­kia vuo­sia työs­tä­nyt Jo­a­kim Berg­häll nou­see The Arc­tic -al­bu­min myö­tä vuo­den 2018 kiin­nos­ta­vim­pien ta­paus­ten sar­jaan. Hän on ni­mit­täin sä­vel­tä­nyt kun­ni­an­hi­moi­sen ne­li­o­sai­sen sar­jan poh­joi­sia kuu­lo­ku­via ja toi­mii nii­tä tuot­ta­van trion pu­hal­lin­soit­ta­ja­na. Sitä pait­si hä­nel­lä on ol­lut kor­vaa kiin­nit­tää kans­sa­muu­si­koik­seen kos­ke­tin­soit­ta­ja Kari Iko­sen ja ki­ta­ris­ti Kal­le Ka­li­man kal­tai­sia, nä­ke­myk­sek­käi­tä mie­hiä vi­si­oi­taan ja­ka­maan.

Jon Hassell

Listening To Pictures

(Ndeya)

Vuon­na 1977 en­si­le­vyn­sä jul­kais­sut trum­pe­tis­ti Jon Has­sell on jää­nyt suu­rem­man ylei­sön suo­si­o­ta vail­le, vaik­ka hä­nen le­vy­tyk­sen­sä mai­neik­kai­ta ovat­kin. Jot­kut jopa klas­si­kon sta­tuk­sen saa­vut­ta­nei­ta. No, mi­ni­ma­lis­mis­ta, am­bien­tis­ta, maa­il­man­mu­sii­kis­ta, jaz­zis­ta ja elekt­ro­nii­kas­ta am­men­ta­va fuu­sio ei vält­tä­mät­tä ole ol­lut vii­me vuo­si­kym­men­ten tren­dik­käin­tä ta­va­raa. Ai­na­kaan niin tin­ki­mät­tö­mä­nä kuin Has­sell on sitä tar­jon­nut.

Jon Hassell

Listening To Pictures

(Ndeya)

Vuon­na 1977 en­si­le­vyn­sä jul­kais­sut trum­pe­tis­ti Jon Has­sell on jää­nyt suu­rem­man ylei­sön suo­si­o­ta vail­le, vaik­ka hä­nen le­vy­tyk­sen­sä mai­neik­kai­ta ovat­kin. Jot­kut jopa klas­si­kon sta­tuk­sen saa­vut­ta­nei­ta. No, mi­ni­ma­lis­mis­ta, am­bien­tis­ta, maa­il­man­mu­sii­kis­ta, jaz­zis­ta ja elekt­ro­nii­kas­ta am­men­ta­va fuu­sio ei vält­tä­mät­tä ole ol­lut vii­me vuo­si­kym­men­ten tren­dik­käin­tä ta­va­raa. Ai­na­kaan niin tin­ki­mät­tö­mä­nä kuin Has­sell on sitä tar­jon­nut.

Lisää aiheesta